Piagam Pelanggan Pascasiswazah | UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA SARAWAK
» MENGENAI UPMS » Piagam Pelanggan » Piagam Pelanggan Pascasiswazah

Piagam Pelanggan Pascasiswazah

Mengeluarkan keputusan permohonan kemasukan selewat-lewatnya dua (2) bulan selepas permohonan lengkap diterima oleh Sekolah Pengajian Siswazah.
 
Memaklumkan keputusan permohonan bantuan siswazah (GRF/GRA/IGSS/PASS/BKW) selewat-lewatnya dua (2) bulan selepas tarikh tutup permohonan.
Memaklumkan keputusan permohonan pelantikan Ahli Jawatankuasa Penyeliaan selewat-lewatnya dua (2) bulan dari tarikh permohonan lengkap diterima.
 
Memaklumkan keputusan peperiksaan semester kepada pelajar dalam tempoh enam (6) minggu selepas hari terakhir minggu peperiksaan.
Memaklumkan keputusan permohonan penangguhan pengajian dalam tempoh 21 hari bekerja selepas permohonan lengkap diterima.
 
Memastikan pelajar menduduki viva voce dalam tempoh empat (4) bulan selepas penyerahan tesis kepada Sekolah Pengajian Siswazah untuk peperiksaan.
Memaklumkan keputusan permohonan pelanjutan tempoh pengajian dalam tempoh 21 hari bekerja selepas permohonan lengkap diterima.
 
Memaklumkan keputusan permohonan semakan pemberhentian dalam tempoh tiga (3) bulan selepas tarikh tutup semakan pemberhentian
Memaklumkan keputusan permohonan pertukaran program/bidang pengajian dalam tempoh tiga (3) bulan selepas permohonan lengkap diterima.
 
Memaklumkan keputusan pengurniaan ijazah kepada pelajar melalui portal pelajar dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja selepas pengesahan Senat.
Memaklumkan keputusan permohonan naik taraf pengajian ke program PhD selewat-lewatnya dua (2) bulan selepas permohonan lengkap diterima daripada PTJ.
 
Memaklumkan keputusan permohonan bantuan siswazah SGRA selewat-lewatnya sepuluh (10) hari bekerja selepas permohonan lengkap diterima dan telah mendapat sokongan daripada PTJ.



Sila Klik Pada Laporan dibawah:

Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Bulanan 2018

Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Bulanan 2019

Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Bulanan 2020

Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Bulanan 2021

Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Bulanan 2022

Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Bulanan 2023

Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Bulanan 2024

Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan Bulanan 2025

 

 

Kemaskini:: 13/03/2025 [lanz]

PERKONGSIAN MEDIA

UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA SARAWAK

Jalan Nyabau,
97008 Bintulu, Sarawak,
Malaysia

086855201
086855888
W, (03:51:48pm-03:56:48pm, 26 Aug 2025)   [*LIVETIMESTAMP*]